sales-en-verkoop-training
Training sales en verkoop is er op gericht om de diverse eigenschappen die nodig zijn om de verkoop van bedrijfsproducten te bevorderen. Training sales en verkoop is een praktische en direct toepasbare training. Deze training sales en verkoop is laagdrempelig en sluit aan bij menig bedrijfscultuur en branches. De nadruk wordt tijdens de training sales en verkoop gelegd op het professionaliseren en bevorderen van verkoop.


Voorbeeld uit de praktijk: Sinds de oprichting een aantal jaren geleden is bij bedrijf x veel ervaring opgedaan en is de nadruk gelegd op het leveren van hoog kwalitatieve producten en service. Bedrijf x heeft momenteel sterk de behoefte om haar bedrijfsvoering en wijze van verkoop verder te professionaliseren.

De training wordt gegeven in twee dagdelen.

Dagdeel 1 van de training sales en verkoop: Aan bod komt de theorie van communicatie in het algemeen, communicatie tussen bedrijf en klant, communicatie naar de klant, het eigen gedrag, klanktypen, onderhandelen, conflictmanagement en de propositie van het bedrijf en producten. Daarnaast wordt een zogeheten SWOT-analyse gemaakt. Het doel is om een zuiver verhaal te krijgen richting de klant, waarin het bedrijf zich onderscheidt ten opzichte van alternatieve producten en soortgelijke bedrijven. Verder nog het winnen van vertrouwen en beïnvloeden, structuur van het gesprek, omgaan met weerstanden, koopsignalen zien/ horen en benutten. Diverse vraagtechnieken

Dagdeel 2 van de training sales en verkoop: Worden logboeken, notities, vragen en ervaringen besproken. Verder wordt het imago en de identiteit van het bedrijf besproken, zelfmanagement op moeilijke momenten, argumentatietechnieken en relatiemanagement. Aanvullend worden de diverse producten, communicatiekanalen en contactmomenten met de klant besproken. Hiervoor wordt de klantervaringscirkel doorlopen die speciaal is ontworpen voor de training sales en verkoop.

Tussenliggende periode dagdeel 1 en dagdeel 2 training sales en verkoop: In de tussenliggende periode wordt door de cursisten een logboek, notities en ervaringen bijgehouden waarbij opvallende zaken worden genoteerd. Wat werd er gezegd en niet gedacht. Welke reacties werden er gegeven en hoe werd daar op gereageerd. Tijdens de eerste trainingsdag wordt hier een instructie voor meegegeven. Het dagboek moet compact zijn en mag eventueel een opname zijn die tijdens de training wordt afgeluisterd.

Deze training wordt in groepsverband (ook incompany is mogelijk) gegeven van circa 3 tot 15 personen. Meerdere bedrijven uit diverse branches (geen concurrenten in eenzelfde groep) geven een zinvolle interactie en het delen van ervaringen.

Vraag naar de mogelijkheden voor u en uw bedrijf

Laatste pagina update: 31 Oktober 2023

Voor ons is uw privacy belangrijk. Wij beveiligen automatisch alle communicatie en gebruiken uitsluitend cookies voor het verbeteren van de website.